Selasa, 3 April 2012

KEK COKLAT MOIST aka kek hantaran

Hari ini cuaca panas berbanding semalam.Alhamdulillah.Semua mereka yang bekerja x kiralah pekerja swasta,kerajaan atau bekerja sendiri dapat meneruskan kerja2 mereka seharian dgn happynya.Teringat pulak aku kisah miggu lepas yang aku kene siapkan 2 kek hantaran pada jumaat lpas.Tup2 pada hari khamis aku jatuh demam..Aduhai camnerlah nk buat ni.nak kansel tkut member tu marah.Nak tak nak kugagahi jugak diri ini utk nk wat kek hntarannya itu.

So dgn susah payahnyer aku mulakan tugas pada tgahari itu.Dimulakan dgn membaking kek coklat selepas itu 2 jenis kek span oren.Setelah siap aku memulakan untuk membuat buttercream pulak.Kemudian kek siap buttercream pun siap.Tgk2 jam dah pukul 4.40.Msti kene solat asar dulu.Lepas solat sambung balik.

 Sekarang ni bab yg paling agak mencabar iaitu bab mendekolah pulak.Adohaii.bab ni den ade gementar ckit.Maklumlah tangan x bedungkan...Dengan keadaan yg separuh demam aku teruskan jua walaupun dh fedup..Tugasku ini bawak smpai ke malam.....Akhirnya jeng..jeng..jeng(tgk le gmbar kt bwh tuu..).


Kek coklat moist

                                         kek span oren
Begini ler rupa kek by org demam.Ni nak bisik ckit kat korang..Tulisan tu fail ckit cz tgn x bedung.hahaha.Harap2 korang x gelak kt tulisan aku tu.

 Pada sesiapa yang berminat utk menempah kek hantaran atau harijadi boleh ler cntact saya Cik Noor-0136954584.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan