Selasa, 17 April 2012

Telor itik masak lomak ciliapi n otak2

Assalam.Hari ni(17.04.12) aku nak citer sikit pasal menuku hari ini.sebelum tu aku bagitau la sumber2 bahan ni aku dapat dari mak mentua aku semalam iaitu telor itik (bela sendiri) n otak2.Memang baik mak mentua aku.Untung sesapa dapat mentua yg baik.Bila sebut je masak lomak cili api...wussh mmg tau dah sedapnye macamane.x kiralah masak apepun..So tanpa berlengah lagi layan gambar menu aku hari ini

menu simple jer;telor itik masak lomak ciliapi,sepat goreng n sayur kobis goreng


otak2(memang nyam2)

ni rupa otak2 lum dibakar.fresh dari esbox


Nak citer aku masak otak2 ni pakai oven jer.x payah nk susah2.On oven dulu pastu setting ler dlm 15min,dah masak.pastikan daun dia betul2 kering tau



Telor itik yg mak mentua aku bagi..

Inilah telur itik yg pak mentua aku bela tu.fresh dari ladang ni hihi

Resepi telur itik masak lomak ciliapi

secara ringkasnye ye:
 sedikit cili api,bawang merah.bawang putih,kunyit hidup,sedikit cili kering,telur itik,daun kunyit,asam keping n santan.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan