Khamis, 14 Jun 2012

Resepi Kuih bahulu

Ini adalah first time buat projek kuih bahulu ni.Waktu dulu2 my mum mmg rajin wat kuih ni setiap menjelang raya.Memang pada waktu my mum buat tu aku rasa macam susah(mmg pun)Apa taknye selepas subuh jer dah start nk memukul telur tu.Pastu nak bakar lagi satu hal pakai sabut kelapa.Pastu nk kene pukul2 lagi supaya bahan x mendak.Tapi bab makan mmg best...

Tu sebabnye aku x pernah try buat kuih bahulu ni.Pak mentua aku selalu suruh aku buat kuih bahulu..Tapi aku mmg malas.Tah mcmmana satu hari tu tergerak gak aku nak buat..Pehh...mmg letih nk layan membakaunye..Wlupun guna mixer n oven,tapi oleh sebab tmpat acuannye dahlah satu,tu yang berjam2 dok tggu bila la adunan nk habiss...

Dipendekkan citer..akhirnya..jadilah kuih bahulu aku tuu...Meh ler tgk gambar2 ni

        Ni adunan dah siap.Daun pandan dgn minyak utk lengserkan acuan


Tiada ulasan:

Catat Ulasan